چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ |۷ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 11, 2024
تصاویر //مراسم تودیع و معارفه رئیس جامعه المصطفی خراسان

حوزه / جانشین رئیس جامعه المصطفی با بیان اینکه ظرفیت علمی المصطفی در حوزه بین الملل معرف ظرفیت علمی حوزه علمیه ایران است، تصریح کرد: المصطفی به عنوان یک سکو، نمایش دهنده ظرفیت‌های انقلاب اسلامی است این مجموعه می تواند اقتدار و فرهنگ انقلاب اسلامی را به نمایش بگذارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین مجید خالق پور، جانشین رئیس المصطفی، در مراسم تودیع و معارفه رئیس جامعه المصطفی العالمیه خراسان امروز سه شنبه 20 شهریور ماه در جمع مدیران، مسئولان استان خراسان رضوی، طلاب جامعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه جامعه المصطفی تابلو حوزه است، اظهار کرد: باید از همه ظرفیت‌های مشهد استفاده شود صرفا معطوف به برگزاری جلسه و گفتگو نباشد.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه خراسان بین المللی شده است و این ظرفیت را باید ایجاد کرد که تمام حوزه سهم خود را در عرصه بین الملل ادا کنند، افزود: همان طور که در نهادهای علمی و دانشگاه ها در رشته علوم انسانی رشته های خوبی داریم می توان در حوزه های علمیه با توجه به ظرفیت و توانمندی های طلبه ها در حوزه دانشی، رشته ها را ارتقا داد.

وی با بیان اینکه ظرفیت علمی جامعه المصطفی در حوزه بین الملل معرف ظرفیت علمی حوزه علمیه ایران است، تصریح کرد: المصطفی به عنوان یک سکو، نمایش دهنده ظرفیت‌های انقلاب اسلامی، است این مجموعه می تواند اقتدار و فرهنگ انقلاب اسلامی را به نمایش بگذارد.

وی با اشاره به اینکه اندیشه و معرفت انقلاب اسلامی برخاسته از اسلام ناب است،گفت: جامعه المصطفی می تواند این ظرفیت را در جهان به نمایش بگذارد لذا هدف المصطفی، حوزه علمیه خراسان، نهادهای فرهنگی خراسان رضوی از تربیت طلاب بین الملل باید صدور و اندیشه انقلاب اسلامی، اسلام ناب به جهان باشد.

جانشین رئیس المصطفی با بیان اینکه هدف المصطفی تنها آموزش نیست بلکه طلبه ها خود خالق علم باشند، اضافه کرد: طلاب خالق اندیشه هستند باید از درون بجوشند، از درون دین و معارف را درک کنند.

وی با بیان اینکه مدل آموزشی صرفاحفظ و گرفتن نمره خطا است، افزود: باید با شتاب به جلو حرکت کرد؛ در عرصه های آموزشی، پژوهش محور و تربیت مدار خلاق بود.

وی گفت: اگر خلاقیت در حوزه درک و وجدان معارف دین باشد، دیگر طلبه ها دچار خطا در مدیریت در کشورهای خود نمی شوند.

وی در پایان از خدمات و تلاش های حجت الاسلام و المسلمین صالح در مدیریت المصطفی خراسان تقدیر کرد.

در این مراسم با حضور معاون فرهنگی اجتماعی زیارت استانداری خراسان رضوی، نماینده آستان قدس رضوی، مدیرکل امور اتباع خراسان رضوی، جمعی از اساتید حوزه علمیه خراسان، طلاب جامعه المصطفی از تلاش های حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا صالح در مدیریت نمایندگی المصطفی خراسان تقدیر و حجت الاسلام و المسلمین روح الله سعیدی فاضل به عنوان رئیس جامعه المصطفی خراسان معرفی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha